Science et élevage

  • Messages : 3823
  • Remerciements reçus 4467

Réponse de iroisebleue sur le sujet Science et élevage

Certains étalons sont trop vite écartés. Et ils sont inégaux devant la qualité de jumenterie. Quand tu as une souche costaud et que tu sais exactement ce que tu veux lui apporter, oui, tu peux parfois aller à total contre courant. Mais pour exploitation perso ou location. Évidemment si tu es vendeur tu as plus tendance à regarder avec les lunettes des autres.

Pour le clin d'œil j'adorais Idéal de l'Iton et les fils de Cygnus en général.
10 Déc 2020 18:34 #231

Connexion ou Créer un compte pour participer à la conversation.

  • Messages : 2818
  • Remerciements reçus 1973

Réponse de UaUka1 sur le sujet Science et élevage

vieborg écrit: Ben je ne suis pas fou c’est tout !
Si un étalon ne donne pas de produits allant en course, pourquoi l’utiliser ?


at present since you were on TV and defended Bold Eagle at that time 10ke +10Ke

- how much horses are running ?
- made with small breeders?
- made with big breeders ?
- trained with small trainers ?
- trained with big trainers ?
- how much have big top Vincennes drivers?

Today the price of Bold E is now 2000e RNR & 10ke

- here is what the critics said " the price is not excessive , but he produces better standardbred"
...... on the same time they said FTB - will produce better

in my conclusion
- i think Bold Eagle is well constructed
- he is not combattant like his father , he was based on speed ( which does not bother me)
- the horse to my studies scores higher in accélération genetic.............., than FTB

- FTB is the so called souche very well exploited by le chef JPD( in his era) , while in the generation of the "F" made two bummers FW & FY

- Today we open the 1st page of the Paris Turf - what we will notice all horses of the JPD era & Ready Cash - running in Vincennes

- We listen to Equidia - they only talks about these stallions off-springs , just because these horses are exploited by the elite top trainers who make etalons , and with Vincennes cream of creams the drivers

- we listen to courtiers :ohmy: :lol: and the bring up stories of value marchant of these same stallions listed above

- we go to Arqana , the first and second days are mostly the selection of the same as my above example
- on the generation of the "G"....... Gente Di Roma was top price -> where is he today?
- while only vulgar mouthed top elite trainer of Vincennes ( SG) insulted my Gainsborough in the boxes - > just to say in the end he's a fking asshole - because karma got him and will again and again -> Tomorrow Never Dies

-now about H.Man - is the marriage of the old JPD & souche RC -> but what he's got for him , the best courtier in France , F.Sauque , who have the richest clients to buy this eventual stallion for at least 40 50kE

- I happen to like F.K ( and will go to him) with RS
- and if it's a male , and he's let's say , he got to be really really good , to pass his father in performance and i can make an etalon and end up to the moyen gamme Haras (Sassy & Fligny) ( no problem)

- this is a nice debate
of dreams , genetics , let's debate

Dernière édition: 10 Déc 2020 21:06 par UaUka1.
10 Déc 2020 21:01 #232

Connexion ou Créer un compte pour participer à la conversation.

  • Messages : 4146
  • Remerciements reçus 2519

Réponse de vieborg sur le sujet Science et élevage

Je trouve que FTB et BE sont différents en tout :)
Merci pour ce message de la part de : UaUka1
10 Déc 2020 21:24 #233

Connexion ou Créer un compte pour participer à la conversation.

  • Messages : 198
  • Remerciements reçus 328

Réponse de rick sur le sujet Science et élevage

nous comprenons certaines abréviations comme FTB, RC, BE mais c'est trop fatiguant de rechercher les autres - surtout dans les commentaires (enrichissant) - de UA - Merci pour partager les discours avec les novices mais les abréviations et la complexité rendent cela difficile . Merci!
10 Déc 2020 22:26 #234

Connexion ou Créer un compte pour participer à la conversation.

  • Messages : 4146
  • Remerciements reçus 2519

Réponse de vieborg sur le sujet Science et élevage

Donne moi ceux que tu voudrais connaître, ex : CC est Captain Crazy ,)
Merci pour ce message de la part de : UaUka1
10 Déc 2020 22:49 #235

Connexion ou Créer un compte pour participer à la conversation.

  • Messages : 3823
  • Remerciements reçus 4467

Réponse de iroisebleue sur le sujet Science et élevage

RS = Redemption Song
FK= Fifty Kalouma
HM= Hatchet man
FY=Follow you
FW=Fabulous Wood.

C'est vrai que parfois les abréviations sont un petit casse tête mais Ua jongle déjà entre français et anglais et tente d'argumenter en détails... D'où les abréviations..

En tout cas nous sommes heureux que ce sujet vive !

J'ai une question pour Ua : genetic acceleration is something I consider, of course, but I have to say I'm happy and reassured when you have ancient sires and mares very near in some pedigrees. Why? To try maybe other ways... And to be more sure that the qualities I know about a well known horse male or female have better chances to be transmitted because not lost in a flow of meiosis on meiosis on meiosis with mixes, inbreeding or whatever. I'm confident both in old sires and mares and in young horses with full rich pedigrees. But, as a Dreamer, and "crazy about building an athlete of my taste", I appreciate to have like a space to fill in... With my own choices. Because not all are available. Or maybe not affordable...

You have your own schemes
I have my schemes and images also.
This is where my passion lies.
And I love to marvel at passion of other breeders. I always learn but I need to be free. And old blood sometimes gives a part of freedom. Also I'm fond of breeding since more than 30 years. I know so many things changed. But there were horses that made me crazy happy. And when they are not too far in a pedigree, my happiness and my hopes are strong. And it gives me impulse to endeavouring crossings. I have no model. I admire many people but my pleasure is in trying by myself. Sometimes it was damn lost, sometimes it was a good luck. I didn't breed enough. I feel I have to go back to it, not only in TF, but also in other kinds of horses and also cows and other species and vegetal species also. It gives fresh air to the mind to try to get better in what you prefer
Merci pour ce message de la part de : rick, UaUka1
Dernière édition: 10 Déc 2020 22:59 par iroisebleue.
10 Déc 2020 22:56 #236

Connexion ou Créer un compte pour participer à la conversation.

  • Messages : 2818
  • Remerciements reçus 1973

Réponse de UaUka1 sur le sujet Science et élevage

En tout cas nous sommes heureux que ce sujet vive !

iroisebleue

I would like to thank Alberto , our friend to start this subject

You iroisebleue who takes your precious time to write and explain your debates

And Vie- who came and exposed him self openly - which i think he's brave to do so........ , i honestly like people like him -> sorta my profile -> i dare & bare :lol: :silly:

these debates did throw me into the limelight ..... and i thank many of the people who inboxes me , or calls me up

There were maybe pages written , some died

the recent reference point is with Vie - Efee & Fifty K

-As i always look for other ideas and somewhere perfection and try to advance the story - and learn during these debates , and find some ideas somewhere somehow , i am not the best , and even some who writes me ( please understand that) , and some where are very flattering towards my story , - i still think there is place to learn and to developer for me

-What i noticed there's two ladies( ,iroisebleue & myself ) who because of our passion , writes very long and follow up our plaidoirie

-Today I would like all the breeders here , put some GII & GII &GI horses so we can debate the construction of their pedigree
- and don't forget the underprivileged , and not so famous horses of those same Elite Races listed above , to be debated

- i think is by debating we share ideas

so long life to this subject

And thank you C-F , for this subject , and understand me , that i might create jalousé in both sexes , just because i maybe i am very imposant or explosive , or pass for trash or cash or somewhere rude or too hard -> yes i admit i am all that ...... but am fighter who have some noble morales in me -> in the real world

- So my dear fellow breeders - because of this pandemic - and wise enough understand that all our government

Lets pass Noel and the New Years

11 Déc 2020 18:36 #237

Connexion ou Créer un compte pour participer à la conversation.

  • Messages : 88
  • Remerciements reçus 25

Réponse de BeGood sur le sujet Science et élevage

C'est vrai que vous êtes une brochette de passionnés passionnants. Je n'ai pas votre science et me laisse aller à une bonne part d'intuition, mais je kiffe vraiment de vous lire d'autant plus sur une sujet vivant comme celui ci. Merci beaucoup.
Merci pour ce message de la part de : UaUka1
11 Déc 2020 21:36 #238

Connexion ou Créer un compte pour participer à la conversation.

  • Messages : 52
  • Remerciements reçus 64

Réponse de Fanch sur le sujet Science et élevage

Bonjour,
Je suis sur ce forum depuis 2017, exclusivement en tant que lecteur, et ce sujet sur la science et l’élevage est vraiment super intéressant, car il resonne avec ma passion grandissante pour l’élevage. Il est devenu d'autant plus intéressant pour moi depuis Octobre dernier, date à laquelle je suis devenu le nouveau propriétaire de l’étalon Canari Match, et c’est cet évènement qui me sort finalement de mon mutisme sur ce forum. Issu de notre petit élevage familiale, Canari a passé les 4 dernières années en Suède, et il va faire sa première saison de monte en France cette année à l’âge de 9 ans. C’est un peu le « 40-Year-Old Virgin » des étalons Français. 😊

Je n’ai jamais possédé un étalon auparavant et je suis actuellement en pleine réflexion pour lui trouver un positionnement marketing, afin de lui donner une chance de prouver qu’il peut transmettre ses qualités de trotteur au haras (précoce - 2eme Crit Jeunes ; rapide - record 1’10 ; diversité génétique…) sans être un descendant de Ready Cash, And Arifant ou Coktail J, et sans pouvoir se reposer sur un gros réseau de connaissance dans le monde de l’élevage TF, qui lui donnerait accès à une super jumenterie. ☹

Les questions de l’ouverture du studbook TF ( province-courses.fr/24H/article_PDF.php?id=1943 ) et de l’inflation du prix des saillies ( province-courses.fr/24H/PDF/pdf/journal1..._12_01_24hautrot.pdf ) sont omniprésentes dans la presse hippique, et je suis très intéressé de connaitre vos opinions sur l’intérêt que pourrait représenter Canari dans le paysage de l’élevage TF, en tant que dernier fils d’Extrême Aunou au haras et petit fils du chef de race US Baltic speed, qui domine aujourd’hui le studbook US avec entre autre Muscle Hill et Cantab Hall. C’est cet axe de diversité génétique que j’ai pour le moment choisi de mettre en avant sur le guide du SEPT de Canari. Merci d’avance. 🙏
Merci pour ce message de la part de : Linamix, boheme, TorontoPat
Dernière édition: 13 Déc 2020 07:01 par Fanch.
12 Déc 2020 23:14 #239
Pièces jointes :

Connexion ou Créer un compte pour participer à la conversation.

  • Messages : 88
  • Remerciements reçus 25

Réponse de BeGood sur le sujet Science et élevage

Cela m’intéresse également car je suis curieux au sujet de cet étalon qui se situe qui plus est au Haras du Boulay où se trouve ma poulinière. Baltic Speed attire clairement l’attention.
Merci pour ce message de la part de : Fanch
13 Déc 2020 09:05 #240

Connexion ou Créer un compte pour participer à la conversation.