Science et élevage

  • Messages : 2916
  • Remerciements reçus 2068

Réponse de UaUka1 sur le sujet Science et élevage

Re-

1-HANNA DES MOLLES
-When Jet sold off his meres to his circle of friends , the new breeder took his lines and continue his/or family legacy
- this colorful pedigree with inbreedings , just dazzles my eyes
- so let me the contre sens of what i am not seeing , because there's is where i get my kicks or orgasms from - hummmmm -
-marry XX + XX - Falamine + Harlotta - i came out with the XX of Niky des Etangs - am liking this part of the story - So Moncourt , you answer plz
- marry Falamine with T.boulba - i came out with 3 XX Josubie = 2XX + 1 X Miss L of Carioca II and Fandango who affines the pedigree with Caricoa + plus knowing that Falamine & Full Account genetic report is all about Carioca II XX + Fandango & Kairos & Sa Bourb,
- so I would also valid the old French blood also with the so called modern in France Usa blood , and would say this lovely horse is signed Village Mystic - just to provok this debate

- in a debate some time , some have were debating to me that Village Mystic would take the place of Ready Cash , and the debate went screaming - how exciting to have lunch and yaga yaga yaga bla bla with passionate people in life
-I LOVE MY LIFE :coeur: :tchin: :ouai2: :danse4: :banane: :D


- HIRONDELLE SIBEY
- this lovely souche of Roquepine - just to refresh my momeries of Itou Jim ( when he died and i wrote about his death on News Trot)
- she and "outmatch"
- i came up with so much doubles - Ede Toupe XX - if i remember Ade Grandchamp - Niky de Etangs , Uranie
- So Moncourt who was Istraeki & Euripide
- bravo to the breeder
19 Déc 2020 22:42 #301

Connexion ou Créer un compte pour participer à la conversation.

  • Messages : 2916
  • Remerciements reçus 2068

Réponse de UaUka1 sur le sujet Science et élevage

Alberto
i dont know their mere's historic
i had fun going fast and painting their portrait , most of the debates are exact , but as i say , i build my horses my way , which takes time to give birth , and i re-inspect my pedigree all the time to know if , so i can sleep well

- I don't care about this and that souche , even if i wrote about it
- i had a horse name Qualine de Jean means the number 1 souche on the number 6th souche - and product nada - inbreeded Roquepine

The Allaire in this race seems unstoppable and it's race of selection is targeted for syndication
His Hohneck & H.Man should be scoring high with his clients , even Le guide is published l still some breeders would want to go after especially Hohneck ( because it belongs to him)

My eyes are on his "I" - so this race is old for me now
and none of the males of D-Riff isn't by him
and not so many with Ready Cash neither
Bird Parker - he got rid of Il Conto
Niether Charly only Icebreaker

-His effectif is small- he gets rid of horses very quickly
- Just like Billiard &TD

-Guarato effectif have became more huge , and years back he said he didn't want that much horses , it looks like he has an industry of horses , i can imagine the pensions he's getting because of his present notoriety
Ditto for JMB & LCABRIVARD

Also i am looking at the "J" , which big blood-mares used his stallions , and would think this horse should go to him
19 Déc 2020 23:50 #302

Connexion ou Créer un compte pour participer à la conversation.

  • Messages : 3852
  • Remerciements reçus 4557

Réponse de iroisebleue sur le sujet Science et élevage

Oups doublon
Merci pour ce message de la part de : UaUka1
Dernière édition: 20 Déc 2020 00:54 par iroisebleue.
20 Déc 2020 00:45 #303

Connexion ou Créer un compte pour participer à la conversation.

  • Messages : 3852
  • Remerciements reçus 4557

Réponse de iroisebleue sur le sujet Science et élevage

J'ai cru voir passer Ludmilla II ?
Notre brave poulinière Quellia Williams en descendait. J'ai perdu la souche et ai désespérément cherché une poulinière apparentée. Ce n'est pas la meilleure branche que celle que nous avions mais ça trottait. J'aurais aimé continuer à travailler dessus.
Un partant du C3 descendrait donc de Ludmilla via Kava Williams. Si je ne fais pas erreur c'est aussi cette souche basse qui a donné Sebrazac ? (je viens de vérifier c'est une autre fille de Carlotta qui a tracé pour Sebrazac, KAVA a donné Ursin L, que l'on retrouve chez Rêve d'Udon, ça tiltait pas mal avec Ejakval). En tout cas si l'un de vous connais bien la souche Ludmilla II je le lirai avec bonheur. Trot pedigree ne dit pas tout même si c'est un outil plus que remarquable et je remercie les personnes qui nous offrent la version online. Chapeau
Merci pour ce message de la part de : UaUka1
Dernière édition: 20 Déc 2020 00:52 par iroisebleue.
20 Déc 2020 00:52 #304

Connexion ou Créer un compte pour participer à la conversation.

  • Messages : 2916
  • Remerciements reçus 2068

Réponse de UaUka1 sur le sujet Science et élevage

iroisebleue écrit: J'ai cru voir passer Ludmilla II ?
Notre brave poulinière Quellia Williams en descendait. J'ai perdu la souche et ai désespérément cherché une poulinière apparentée. Ce n'est pas la meilleure branche que celle que nous avions mais ça trottait. J'aurais aimé continuer à travailler dessus.
Un partant du C3 descendrait donc de Ludmilla via Kava Williams. Si je ne fais pas erreur c'est aussi cette souche basse qui a donné Sebrazac ? (je viens de vérifier c'est une autre fille de Carlotta qui a tracé pour Sebrazac, KAVA a donné Ursin L, que l'on retrouve chez Rêve d'Udon, ça tiltait pas mal avec Ejakval). En tout cas si l'un de vous connais bien la souche Ludmilla II je le lirai avec bonheur. Trot pedigree ne dit pas tout même si c'est un outil plus que remarquable et je remercie les personnes qui nous offrent la version online. Chapeau


My dear Iroise
I love Ludmilla :coeur:

Some old stories , from the other site , between me and my friend Moncourt

In France there are two Line Founders
1-Fuschia and his branches
2- Quo Vadis

- names , childhood , cultures and so many spices that God made us women with -> made me into a Carioca Girl :D - this names sings from Brazil and the Pele Era in Football

I loved Quo Vadis son Javari - and this genetic line because of this win the PDM and connected to Carioca II( it was my time when i threw away the JPD lines and became more French Blood lines ) , i was yapping there , Javari Javari

Mr.Moncourt - said to me Muscletone murdered 2 times Javari and my champion won the PDAM in a very wet piste of Vincennes
he actually called my poor idol Javari un nageur HA HA HA
i cannot forget those stories HA HA HA

When i was interviewed on the TV
And girl , they had to subtitled me with the whole French blood mares and peres rolling out of my head without no paper for 3 hrs on heels in the hot son of Vincennes
And I talked about Javari - and guess what the bible JPViel listened - so one day of the awards in Caen - he said to me come her sit near to me - you are so caler

So i love Carlotta and yes Kava Williams is beautiful pedigree and respects for Ursin L
and yes is another branch of this lovely blood mare Kina Williams -> Sebrazac
and exist in Ejakval and D.Riff via Reve D'Udon -> Offshore Dream

Am glad i relived some memories , and cheers to life and all the passion it brings :tchin: :tchin: :coeur:
Merci pour ce message de la part de : iroisebleue
20 Déc 2020 01:41 #305

Connexion ou Créer un compte pour participer à la conversation.

  • Messages : 3852
  • Remerciements reçus 4557

Réponse de iroisebleue sur le sujet Science et élevage

Quellia Williams (Ejakval) was out of Ludmilla II through Fine W. (gave Ronco and Carina).
Quellia was a chestnut little one, you could recognize Kerjacques legacy in some way, fast but no real strong heart and had a lack of athletic model. I tried when I was authorized to build a Mare 3 times but had 2 males - this is why choosing sex if possible would make things really easier if used with reason and moderate(out of Quito de T and Cortes, both wounded, Cortes chosen because of Sa Bourbonnaise Line and a real athlete model, and had shown class before an accident at Vincennes). Then I made my own and quite mad choice : I knew Auxerrois's mother, a great dam, strong, good looking to me, intelligent, regular in production of serious runners and through Passionnant was also looking for Vesubie III. I was really lucky to get my Jamaïque, dark, tall, much more athletic and best on track for us. Unfortunately I couldn't get a filly from her (the first filly was for her trainer's family) and her son was suffering. 2 fillies lost at birth (one by Mambo King still because of Sa Bourbonnaise and trying to mix movements of legs and get some class out of Ganymede) . Jam was not made for stud (that is why I'm interested in embryo transfer in some cases) . I decided not to try with the sister by Poroto (fragile heart, bad feet... But she's 30 now and fit!!!) and the other females were sold (I regret but reality of breeding is not laughing). End of game but I feel grateful for Quellia. 6 foals for us. 4 qualified and pleasure with Jam on track. So. Thank you to Ludmilla and Ejakval. I like to find them in pedigrees. And I learned to sometimes let books and return to stables to remind about what an athlete is. For that, going to young horses races and yearlings sales with a notebook is a real tool. Concrete knowledge jumping on your face. And a good exercise to try to guess some of the ascendants of a horse.
Best would be to hear to hundreds of hearts, caressing thousands of legs, etc. And then connect all with pedigrees. Needs time, needs humility, gives pleasure. And then good luck for us all.
When you look at some pedigrees of stormy athletes on track you don't always have a clear explanation. That is also why I'm fond of breeding in general.
Statistics are against dreamers. But pleasure is at each step and sometimes luck is hidden under a strange blanket. So... Keep on dreaming and working hard when we do breed.
What I want to try again as soon as I can. Wiser probably. But with the joy of one knows that work may sometimes wrap together generous horses and humans associated to make good sport.
And of course for that we have our favorite lines of horses or favorite physical type. Our humble keys to this particular journey
Merci pour ce message de la part de : UaUka1
Dernière édition: 20 Déc 2020 03:04 par iroisebleue.
20 Déc 2020 02:26 #306

Connexion ou Créer un compte pour participer à la conversation.

  • Messages : 2916
  • Remerciements reçus 2068

Réponse de UaUka1 sur le sujet Science et élevage

Tomorrow my favourite for the big race is Helgafell

They say he will win the PDAM
I know the pedigree by heart , even the horse doesn't have souche ( as courtiers would preach )
I know his pedigree , and i didn't look at the colors of the site Parci.Free

the valid part of the pedigree that makes me goes gaa-gaa about is the XX of Carioca II & Miss L in T.Boulba on Tazio
- Favone -> Lubie -> Quovaria stamps like madness in this pedigree and makes incest with her brother Carioca II + Lubie means 100% affinites =balance breeding - like i did in VP RS FS Gainsbo

-PAVONA- the inbreed Cari and Lubie again
- Baari they put back the X vie Idie of Car & X of Kairos( uranie) & Dahir - this is pure French magic - this is my base :coeur:
-and again the repeat this above story of T.B again ( count)
- Stop the show - stop stop Ready Cash is linebred Cari/Kari/Oga = Uranie

Creating clusters with gens - as i said either it goes paramount or pouf -> years to Moovies

Moncourt
Look at the Javari XX
that's why Allaire says he a value PDAM

who this cap fits let them wear it -> and you know who


Dernière édition: 20 Déc 2020 07:45 par UaUka1.
20 Déc 2020 04:22 #307

Connexion ou Créer un compte pour participer à la conversation.

  • Messages : 4194
  • Remerciements reçus 2555

Réponse de vieborg sur le sujet Science et élevage

Je ne pense pas que nous puissions parler de "science" dans nos choix de croisements... Nicrisit a raison Ua, votre méthode a porté ses fruits sur de façon excellente avec Engane mais cela n'a pas fonctionné sur d'autres souches.

Je comprends qu'ayant mis beaucoup d'argent dans ton élevage, tu doives te recentrer sur la souche d'Engane !

Aujourd'hui, tu as raison de viser des croisements qui pourraient t'apporter une assise financière stable et solide mais je t'avoue que le fait que tu fasses cela en association avec P. Allaire sur des fils de RC me fait dire qu'hormis le fait qu'il te sorte un étalon où tu serais à 50%, cela va être compliqué !

Si cela t'embête que je pose des questions, je peux arrêter Ua Uka...
20 Déc 2020 12:28 #308

Connexion ou Créer un compte pour participer à la conversation.

  • Messages : 4194
  • Remerciements reçus 2555

Réponse de vieborg sur le sujet Science et élevage

Iroise, tu as fait un post où il y avait plusieurs questions...

Ton préambule est intéressant mais augmenter les pages du guide risque d'être difficile en version papier... La version pdaf pourrait être davantage ciblée !

Personnellement, la transmission d'embrayons et même toutes volonté d'élevage de quelques façons que ce soit ne devrait pas être si drastique tant cela ne regarde que les éleveurs et leurs portemonnaies car la réalité que seul leur pognon et mis en jeu !
Donc pour ta question numéro 1 et 2, je suis pour plus de liberté...

Je crois pas que tous les SB étrangers aient le mêmes règlements mais tu pourrais te rendre au salon des étalons un jour car ils ont tous un stand ce jour là !

Je suis totalement contre la semence sexé car le nombre de naissances de femelles dégringolerait vertigineuse... Ceux qui aujourd'hui teste le sexe des embrayons et font couler leur poulinières quand ce n'est pas un mâle n'est pas mieux mais c'est leur problème, leur risque !

Pour les ventes de chevaux au-delà de l'âge de yearling, les gens pensent que tu cherches à les baiser en plaçant un cheval de merde... Même yeraling,
je me suis vu demandé si je les avais fait débourré.
Pour la préparation, j'aime le boulot de la femme chez qui je les mets...
Pour le débourrage et autres, je suis trop jeune dans l'élevage de chevaux pour me permettre de répondre !
20 Déc 2020 12:44 #309

Connexion ou Créer un compte pour participer à la conversation.

  • Messages : 1200
  • Remerciements reçus 1700

Réponse de Nicristi sur le sujet Science et élevage

vieborg écrit: Merci de m'avoir répondu Nicristi...


Aucun problème.
Autant sur les demandes de croisement, je m’abstiens autant là, le sujet est intéressant.
Néanmoins, si j’essaie de faire en sorte de limiter au maximum les inbreedings sur les 5 premiers niveaux, c’est du au parti pris d’avoir un taux de consanguinité le plus bas possible en tous cas en deçà d’un taux maximum que je me suis fixé.
D’ailleurs, si le taux est dépassé le croisement n’est pas retenu même en l’absence d’inbreeding.
Et puis en toute honnêteté, je ne maitrise pas le sujet. Où les placer ? Avec quelle réussite ?
On peut néanmoins constater que si des inbreedings serrés subliment parfois les qualités, il y a beaucoup de déchets. Trop pour ma part.
Et les meilleurs qui deviennent étalons ont ensuite des résultats au haras mitigés. Pour les plus récents, même s’il est un peu tôt pour juger, par ex, Best of Jets, ça s’annonce plutôt mal et Boléro Love, pas certain que ça soit au final transcendant.
Je préfère donc travailler à partir d’une lignée maternelle vivante, sur des étalons au papier solide et varié qui passent une série de filtres établie en mélangeant expérience et conviction.
Sauf erreur, tu as écrit que pour toi la poulinière n’était pas si importante que cela (ou quelque chose y ressemblant). Si c’est le cas, je crois sincèrement que tu te trompes… ;)
20 Déc 2020 12:55 #310

Connexion ou Créer un compte pour participer à la conversation.